It is constructed just like the present perfect tense, except that the auxiliary "haben" or "sein" is in its simple past form: "hatte" or "war." Er hat gerechnet. Wenn Sie die Maustaste loslassen, erhalten Sie ein Feedback. ~Don’t be confused by the word ‘present’ -- this is a past tense that talks about past events -- it’s the English terminology that’s confusing. She had played well until she was injured. Impressum + Datenschutz . German past perfect. These versatile exercises will help students of any level master their German grammar skills! Sie sind gelaufen. Verb exercises / Übungen zum Verb. Ich hatte gegessen. Das Perfekt mit Arbeitsblättern üben. Preview . The Past Perfect Tense (das Plusquamperfekt) in German: In German, as in English, the past perfect describes a time previous to another in the past. Das Perfekt: Weitererklärung und Übungen: We’re finally going to learn to talk about past events in German! Ich bin geblieben. 5 1 customer reviews. Du hast gesungen. 2. Sie ist geblieben. Wir haben gewonnen. Es hat funktioniert. Ihr seid geritten. Zeitformen der Vergangenheit bestimmen. Introduction. The perfect tense, also called present perfect (Perfekt), is a past tense.We use it to speak about actions completed in the recent past. … Wir haben gekämpft. Beispiele und Übungen für das Perfekt für den gratis Download als PDF. Perfekt Plusquamperfekt Ich habe gegessen. You’re about to learn what’s called the ‘present perfect’ tense in English, or Das Perfekt in German. Bei dieser Grammatikübung müssen Sie Sätze danach ordnen, ob sie im Perfekt, im Präteritum oder im Plusquamperfekt stehen. Author: Created by Anna_Kania. Online-Übungen - Grammatikspiele - Online-Kurse - Grammatiktests - Links. Sie hatte gut gespielt, bis sie verletzt wurde. This tense indicates situations or events that have been established through the past or present perfect tense. Ziehen Sie die Sätze unten auf die dazugehörigen Rahmen. Bilde die gesuchten Personalformen im Plusquamperfekt und schreibe sie in dein Heft. Created: Jul 27, 2019 | Updated: Aug 27, 2019.